• A to my...
      • ...kadra
      • Klub Olimpiad Specjalnych "Buziaki"
      • Przywozimy Wasze dzieci do szkoły i odwozimy je do domu
      • W przedszkolu jest super zabawa
      • Gluten i sugar free?
      • Tak - jeśli chcesz...
      • Internat
      • Komfort, wygoda i ciekawe zajęcia w Grupach Wychowawczych
      • ZAPRASZAMY:)))
    • Dla rodziców

Zapraszamy do zapoznania się z opublikowanymi poniżej informacjami ze szkoły!

Co nowego w szkole?
        • Biwak

• 12.06.2017
        • Drużyna Harcerska pod opieką dh. Joanny Mączki i dh. Ewy Rabajczyk wspólnie z p. Justynę Ostrowską- Paszkiel prowadzącą Koło Dogtrekkingowe wyruszyła na biwak w kierunku Białej Góry. Wędrówka rozpoczęła się w lesie na Brzasku. Tu pod pomnikiem pomordowanych przez niemców w masowej egzekucji w 1940 roku zapaliliśmy znicze i minutą ciszy oddaliśmy hołd poległym. Szacuje się, że w tym lesie zastrzelono w ciągu 5 dni 760 ludności cywilnej. Wśród nazwisk poległych harcerze dostrzegli Kazimierza Wronę nauczyciela i harcmistrza ZHP. Dalej trasa wiodła szlakiem żółtym do altany, gdzie pozostaliśmy, by zregenerować siły korzystając z urządzeń do rozrywki. Przystankiem końcowym biwaku było gospodarstwo p. Justyny. Tu spotkała nas najprzyjemniejsza część biwaku, mianowicie pieczone kiełbaski, kaszanka i szaszłyki, które dodały nam energii po tak męczącej wędrówce. Doświadczyliśmy, także wyjątkowej

• Biwak: Czytaj więcej
        • Wycieczka do Wąchocka

• 08.06.2017
        • Pierwszego czerwca grupa uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy pod opieką nauczycieli: I. Swat, I. Lisik, M. Jóżwik – Krzeszowiec, K. Wikło uczestniczyła w wyjeździe integracyjnym do Wąchocka. Celem wycieczki było pożegnanie absolwentów kończących naukę w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym. Uczniowie w towarzystwie rodziców zwiedzili słynny klasztor, pospacerowali uliczkami Wąchocka oraz aktywnie spędzili czas na świeżym powietrzu. Dodatkową atrakcją było poznanie sympatycznego pana Sołtysa Wąchocka, który opowiedział zebranym kilka ciekawych historyjek o tej znanej na cały kraj miejscowości oraz zrobienie wspólnego zdjęcia przy jedynym w Polsce pomniku Sołtysa w alejce humoru. Dzięki pomocy rodziców nad samym zalewem zorganizowane zostało ognisko z pieczeniem kiełbasek i wesołym biesiadowaniem. Smutno będzie się żegnać z naszymi absolwentami, z którymi zżyliśmy się przez lata na

• Wycieczka do Wąchocka: Czytaj więcej
        • Podziękowanie dla Darczyńców

• 02.06.2017
        • W styczniu bieżącego roku odbył się charytatywny spektakl pt: „ Balladyna” przygotowany przez uczniów Gimnazjum nr 2 pod kierunkiem Anny Chojnackiej i Małgorzaty Skuzy. Za pozyskane fundusze zakupiliśmy: huśtawkę typu „żabka”, huśtawkę „ bocianie gniazdo”, maglownicę, panel podświetlany z kolorowymi kleksami, okulary do stymulacji wzrokowej oraz dwa zestawy do stymulacji węchowej. Dzięki wyposażeniu sal w nowy sprzęt rehabilitacyjny uatrakcyjniliśmy zajęcia, a także zyskaliśmy możliwość bardziej wszechstronnego oddziaływania terapeutycznego. Dofinansowaliśmy również remont korytarza w internacie. Zależy nam by nasi wychowankowie czuli się u nas jak w domu. W imieniu dzieciaków wszystkim darczyńcom z całego serca Dziękujemy!!!

• Podziękowanie dla Darczyńców: Czytaj więcej
        • Wycieczka do „Oceaniki”

• 08.06.2017
        • W dniu 29 maja uczniowie klas 4 SPD i 4SPC pod opieką p. M. Kowalskiej, D. Markiewicz, G. Gadowskiej , R. Dołęgowskiej odwiedzili Kompleks Świętokrzyska Polana "Oceanika" w Zagnańsku. Dzieci zwiedzały wystawę ryb zamieszkujących wody mórz i oceanów całego świata. Mogli też podziwiać różne gatunki zwierząt morskich nie występujących już w warunkach naturalnych. Wystawę prezentował i opowiadał o niej przewodnik. Następną atrakcją wycieczki były zabawy w „Świecie Zabaw". Po wyczerpującej zabawie uczniowie mieli okazję brać udział w warsztatach artystycznych, gdzie z gotowych elementów wykonywały prace związane z akwarystyką. Na koniec podopieczni zwiedzali pozostałe atrakcje, które znajdują się na terenie Kompleksu.

• Wycieczka do „Oceaniki”: Czytaj więcej
        • Ognisko

• 02.06.2017
        • W dniu 29 maja dzieci ze wszystkich oddziałów przedszkolnych wraz z rodzicami uczestniczyły w spotkaniu integracyjnym, które miało formę ogniska. Spotkanie zorganizowane zostało na szkolnym placu zabaw. Wszyscy wzięli udział w zabawach integracyjnych z chustą animacyjną. Rodzice mieli okazję do bliższego poznania się i udziału w zabawach z dziećmi, które w tym czasie korzystały z nowych urządzeń umieszczonych niedawno na placu zabaw dzięki środkom finansowym pochodzącym z darowizny Fundacji Telewizji Polskiej SA w ramach charytatywnej akcji „Reklama Dzieciom”. Oczywiście nie mniej ważne było pieczenie smacznych kiełbasek i wspólny poczęstunek. Piękna aura i przyjazna atmosfera sprawiły, że na twarzach dzieci oraz dorosłych gościł uśmiech. Spotkanie przygotowały p.K.Szumielewicz i J.Połeć oraz pomoce nauczyciela p.A.Pajek, H.Stopa i J.Pastuszka.

• Ognisko: Czytaj więcej
        • Dzień Matki

• 02.06.2017
        • 26 maja uczniowie klas II Z A i II Z B Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z wychowawcami I. Swat i A. Magdziarz przygotowali uroczyste spotkanie z okazji Dnia Matki. Uczniowie wręczyli swoim Mamom własnoręcznie przygotowane upominki i złożyli życzenia. Ten wyjątkowy dzień upłynął w sympatycznej atmosferze, wśród miłych rozmów przy przepysznych słodkościach przygotowanych przez uczniów oraz kochane mamy. Wszystkim Mamom z okazji ich święta życzymy dużo zdrowia, spełnienia marzeń, dużo uśmiechu, chwil wytchnienia i radości z życia.

• Dzień Matki: Czytaj więcej
        • Dzień Integracji w Mircu

• 27.05.2017
        • 26 maja wzięliśmy udział w dziesiątym Dniu Integracji w Gimnazjum Publicznym z Oddziałami Integracyjnymi w Mircu. Impreza zorganizowana była pod hasłem „Wspólnie spełniamy marzenia”. Wszyscy wspólnie bawili się, oglądali występy reprezentantów poszczególnych placówek i korzystali z przygotowanych atrakcji. Na mirzeckiej scenie zaprezentowali się uczennice z naszej szkoły: Julia Kiersnowska, Julita Kliszewska, Katarzyna Tynecka oraz Aleksandra Lunge, wraz z paniami: Eweliną Zagdan-Łabudą i Joanna Jasińską, które przedstawiły „Taniec Czarownic”. Uczestnikom zapewniono słodki poczęstunek a reprezentantom placówek wręczono upominki.

• Dzień Integracji w Mircu: Czytaj więcej
        • Wycieczka do Magicznych Ogrodów

• 29.05.2017
        • W dniu 25.05.2017r. odbyła się integracyjna wycieczka do kompleksu Magiczne Ogrody mieszczącego się w Trzciankach nieopodal Kazimierza Dolnego. Razem z naszymi podopiecznymi w wyprawie wzięli udział gimnazjaliści z Gimnazjum nr2 w Skarżysku-Kamiennej. Zaczarowany ogród skrywał wiele tajemnic, strzeżonych przez niezwykłe bajkowe istoty. Na każdym szlaku docieraliśmy do ciekawych miejsc zapewniających sensoryczne doświadczenia i rozbudzających wyobraźnie. Wesoły skrzat oprowadzał nas po zjeżdżalniach, dmuchawcach, trampolinach. Odwiedziliśmy zamek wróżek i mieliśmy okazję popływać na tratwach. Piękna, słoneczna pogoda nie opuszczała nas nawet na chwilkę. Za pomoc w realizacji wycieczki niezmiernie dziękujemy p. P. Strzeleckiemu – prezesowi zarządu Transportowej Grupy Inwestycyjnej Sp. z.o.o. Opiekunami wycieczki byli: K. Chudzik, P. Sieczka, E. Ziarkowska, M. Paleczna, K. Janiszewski, M.

• Wycieczka do Magicznych Ogrodów: Czytaj więcej
        • Pielgrzymka do Kałkowa

• 27.05.2017
        • Dnia 23 maja uczniowie naszej szkoły pod opieką wychowawców: M.Gąski, B.Malik, J.Kałki, D.Markiewicz i katechetek I.Maj i K.Wikło uczestniczyli w pielgrzymce do Kałkowa. Dzieci, które 20 maja przystąpiły do I Komunii Świętej, w Sanktuarium Bolesnej Królowej Ziemi Świętokrzyskiej wraz z rodzicami dziękowały za przyjęty Sakrament. Po uroczystej Mszy św. wszyscy przeszli szlakiem Drogi Krzyżowej zatrzymując się przy poszczególnych stacjach. Zwiedzili również mini ZOO. Po obiedzie, zaopatrzeni w pamiątki wrócili do Skarżyska.

• Pielgrzymka do Kałkowa: Czytaj więcej
        • I Komunia Święta

• 27.05.2017
        • W dniu 20. 05. 2017r. do I Komunii Świętej przystąpiło sześcioro dzieci z naszego Ośrodka: Zuzanna Ławnik, Jakub Madejski, Igor Włudarczyk, Kacper Czeski, Anna Dudek oraz Olaf Pietras. Komunii Świętej udzielił o. Grzegorz Gut. Za przygotowanie uroczystości odpowiadały p. Kamila Wikło i p. Iwona Maj.

• I Komunia Święta: Czytaj więcej
        • Święto Niezapominajki

• 16.06.2017
        • Dzień Niezapominajki obchodzimy od kilkunastu lat. W tym dniu promujemy szczególnie walory polskiej przyrody i różnorodność biologiczną, przypominamy o potrzebie jej ochrony. 18 maja wzięliśmy udział w różnorodnych zajęciach związanych z niezapominajką. Odświeżyliśmy podstawowe informacje i zmierzyliśmy się z ciekawymi zadaniami. W sielskie klimaty wprowadzili nas M. Szwed, E. Ziarkowska, P. Sieczka, K. Chudzik. Dziewczynki posadziły sadzonki niezapominajek w naszym ogrodzie, dzięki nim cieszyć będą nasze oczy podczas zajęć na świeżym powietrzu. Chłopcy sprawdzili się w nieco trudniejszych czynnościach m. in. w grabieniu siana. Tajna akcja poszukiwawcza zakończyła się sukcesem- dobrze, że już wiemy jak wygląda niezapominajka. Zabawa w muchy i pająki wprawiła nas w wspaniały humor i dodała energii do wzięcia udziału w konkurencjach sportowych oraz zabawach tanecznych.

• Święto Niezapominajki: Czytaj więcej
        • Wycieczka do Kompleksu Świętokrzyskiego „Oceanika”

• 27.05.2017
        • W dniu 18 maja uczniowie klas: IZD, IIZC i IIZB pod opieką nauczycieli: J. Jasińskiej, A. Magdziarz oraz I. Swat odwiedzili Kompleks Świętokrzyski Polana „Oceanika” w Zagnańsku koło Kielc. Mieli oni okazję zwiedzić najbogatszą wystawę ryb akwariowych w Polsce, w której żyje setki gatunków ryb i wodnych stworzeń wód, jezior oraz mórz i oceanów całego świata. Podziwiali również zwierzęta wodne, które nie występują już w warunkach naturalnych i stanowią prawdziwe unikaty akwarystyczne. Po Oceanice oprowadził uczniów przewodnik, który z pasją opowiadał o ekspozycji. Kolejnym punktem wycieczki były warsztaty edukacyjne „Rekiny i ich niezwykłe życie” przeprowadzone w formie prezentacji multimedialnej przeplatanej ciekawostkami dotyczącymi życia tych wielkich ryb. Korzystając z pięknej pogody na zakończenie wycieczki, uczniowie pospacerowali po całym kompleksie na terenie, którego znajduje się

• Wycieczka do Kompleksu Świętokrzyskiego „Oceanika”: Czytaj więcej
        • Występ na festiwalu

• 16.06.2017
        • 17 maja, w Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku - Kamiennej odbył się XI Festiwal Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży z Innymi Potrzebami Edukacyjnymi - "Bawmy się razem". Imprezę zorganizował Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku Kamiennej. Na scenie Miejskiego Centrum Kultury w Skarżysku zaprezentowali się wychowankowie z ośrodków z terenu województwa świętokrzyskiego w tym grupa taneczna Koła Terapii Ruchowej działającego w naszym Ośrodku. Pod opieką K. Chudzik, E. Ziarkowskiej, S. Chłopek- Śnioch i E. Matusik zaprezentowaliśmy układ taneczny do utworu Pitbull i Kesha- Timber.

• Występ na festiwalu: Czytaj więcej
        • Świętokrzyski Mityng Lekkoatletyczny Olimpiad Specjalnych w Sandomierzu

• 22.05.2017
        • W Sandomierzu 12 i 13 maja odbył się Świętokrzyski Mityng Lekkoatletyczny Olimpiad Specjalnych. Wzięło w nim udział pięcioro naszych „Buziaków”: Kasia Tynecka, Mariola Rogala, Karol Senderowski, Michał Wikło i Norbert Fąfara. Pierwszego dnia przeprowadzone zostały preeliminacje, po zakończeniu których mieliśmy okazję zwiedzić odrobinę pięknego Sandomierza, a mianowicie Bramę Opatowską, Stare Miasto, zbrojownię i co wywołało chyba największe emocje muzeum „Świat Ojca Mateusza”. Dzień zakończył się dyskoteką. Sobota była dniem finałów. Zaczęło się od biegów szybkich na 100 m. Kasia i Mariola zdobyły srebro, Michał złoto, Karol wywalczył 4 miejsce, a Norbert dostał plakietkę za udział. Następnie były finały na 200 m. Mariola zdobyła 4 miejsce, a Michał pierwsze. Kasia w rzucie piłeczką tenisową zdobyła złoto, a w pchnięciu kulą Norbert srebro, a Karol plakietkę za udział. Rywalizację naszyc

• Świętokrzyski Mityng Lekkoatletyczny Olimpiad Specjalnych w Sandomierzu : Czytaj więcej
        • XXVI Festiwal Piosenki Skarżysko 2017

• 12.05.2017
        • XXVI Festiwal Piosenki Skarżysko 2017, to kolejne radosne spotkanie integracyjne osób niepełnosprawnych i ich pełnosprawnych przyjaciół, organizowane przez nauczycieli i wychowawców SOSW nr 2 w Skarżysku -Kamiennej. Honorowy patronat nad Festiwalem objął Starosta Skarżyski Jerzy Żmijewski. Swoje artystyczne umiejętności zaprezentowało ponad 100 osób z 23 placówek z terenu województwa świętokrzyskiego. Były wśród nich specjalne Ośrodki Szkolno - Wychowawcze, Zespoły Placówek Edukacyjno - Wychowawczych, Zespoły Placówek Resocjalizacyjno - Wychowawczych, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Powiatowe Środowiskowe Domy Samopomocy i Domy Pomocy Społecznej. Niepełnosprawni artyści dostarczyli widzom niezapomnianych wrażeń, a występ na scenie Miejskiego Centrum Kultury był dla nich samych ogromnym przeżyciem. Imprezę profesjonalnie poprowadzili: Izabela Orlikowska oraz Marcin Szwed. Wśród widzów znale

• XXVI Festiwal Piosenki Skarżysko 2017: Czytaj więcej
        • „Wojewódzka Specjalna Olimpiada w Pływaniu na krótkim basenie” Pińczów

• 12.05.2017
        • 9 maja w Pińczowie odbyła się „Wojewódzka Specjalna Olimpiada w Pływaniu na krótkim basenie”. Wzięło w niej udział czworo zawodników z Klubu OS „Buziaki”: Kliszewska Julita – zdobyła złoty medal w kategorii Gimnazjum; Michał Wikło – w tej samej kategorii zdobył brązowy medal; Błażej Szuma w kategorii Szkoła Podstawowa zdobył brąz; a Karol Senderowski w kategorii Szkoła Przysposabiająca do Pracy wywalczył złoto. Trenerem naszych Buziaków był Jacek Łabuda. Gratulujemy!!!

• „Wojewódzka Specjalna Olimpiada w Pływaniu na krótkim basenie” Pińczów : Czytaj więcej
        • Obchody Światowego Dnia Ziemi

• 22.05.2017
        • Od 24 do 28 kwietnia uczniowie naszej szkoły pod opieką swoich wychowawców wzięli udział w obchodach Światowego Dnia Ziemi. W ramach tego święta podopieczni sprzątali teren wokół Ośrodka. Propagując wiedzę nt. sposobów ochrony przyrody uczniowie wykonali pracę z użyciem różnych technik plastycznych nt. Czysta Ziemia. Rezultaty pracy uczniów można podziwiać na tablicy programu ekologicznego. Ponadto uczniowie wzięli udział w zajęciach pt.” Ekologia na wesoło i na serio”, podczas których rozwiązywali rebusy i krzyżówki ekologiczne, segregowali odpady do odpowiednich pojemników, wykonywali tematyczne karty pracy a na zakończenie zajęć rozwiązywali zagadki o tematyce ekologicznej. Za sprzątanie terenu wokół szkoły odpowiedzialne były panie: Magdziarz, Swat, Rzepkowska, Lisik, Kałka, Jasińska. Pracę plastyczną wykonali uczniowie pod opieką pań: Lisik, Kałka ,Rzepkowska. Zajęcia nt. ”Ekologia

• Obchody Światowego Dnia Ziemi: Czytaj więcej
        • Konkurs Plastyczny „Pisanki, Kraszanki, Cukrowe Baranki”

• 04.05.2017
        • Tradycyjnie przed Wielkanocą, Suchedniowski Ośrodek Kultury „Kuźnica” zorganizował konkurs plastyczny pt. „Pisanki, Kraszanki, Cukrowe Baranki”. Zadaniem uczestników było własnoręczne stworzenie ozdoby związanej z Wielkanocą. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Uczniowie naszego Ośrodka pod kierunkiem pań K.Wikło i J.Kałki wykonali kolorowe pisanki z wydmuszek, które wzięły udział w konkursowych zmaganiach. 28 kwietnia nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu. Uczennica klasy 5 SPB Wiktoria Kowalska zajęła I miejsce w kategorii do 12 lat. Gratulujemy wygranej i życzymy dalszych sukcesów.

• Konkurs Plastyczny „Pisanki, Kraszanki, Cukrowe Baranki”: Czytaj więcej
        • „Dzieje papieru i papiernictwa”

• 04.05.2017
        • W dniu 26 kwietnia uczniowie klas: IZD, IIZC oraz IIZB pod opieką wychowawców: J.Jasińskiej, A.Magdziarz oraz I.Swat byli na wystawie w Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej, dotyczącej „Dziejów papieru i papiernictwa” połączonej z warsztatami czerpania papieru. Zwiedzanie rozpoczęli od obejrzenia ekspozycji przedstawiającej historię oraz technikę produkcji papieru. Prezentowane ilustracje przybliżyły młodzieży tematy związane z dziejami papiernictwa. Uczniowie mieli okazję poznać historię powstania pierwszej maszyny do pisania, rękodzielniczą produkcję papieru w Polsce oraz Europie, aparaturę używaną w procesie produkcji papieru, wagę do oznaczania gramatury papieru, aparat do badania jego grubości a także aparat do badania odporności na jego zginanie. Następnie udali się do sali warsztatowej, gdzie mogli podziwiać czerpanie papieru „na żywo” a także samodzielnie wykonać kartkę wedł

• „Dzieje papieru i papiernictwa”: Czytaj więcej
        • Wielkanoc w bibliotece

• 04.05.2017
        • Dnia 11 kwietnia uczniowie klasy 1SPF i 5SPB kolejny raz uczestniczyli w cyklicznych zajęciach bibliotecznych „WIERSZYKARNIA”. Z okazji zbliżającej się Wielkanocy, pani bibliotekarka we współpracy z paniami J.Kałką i M.Gąską przygotowały dla dzieci lekcję biblioteczną nawiązującą do obyczajów i tradycji wielkanocnych, połączoną z grami i zabawami świątecznymi. Podczas zajęć uczniowie wysłuchali opowieści o zwyczajach Świąt Wielkiej Nocy oraz przeczytaną przez p.bibliotekarkę wesołą „Pisankową bajeczkę”. Poznały także techniki zdobienia jajek. Największą radość jednak sprawiło dzieciom wykonanie pisanek oraz ozdób wielkanocnych.

• Wielkanoc w bibliotece: Czytaj więcej
    • Lorem ipsum...
    • Nasza oferta

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą